Mnoho výrobců při nákupu vozu vydává kartu s PIN kódem, který poskytuje přístup k servisním funkcím, v našem případě nás zajímá přístup k programování klíčů. Majitelé tomu zpravidla nepřikládají důležitost a ve většině případů dojde ke ztrátě PIN kódu, což ztěžuje registraci klíčů nebo s sebou nese dodatečné náklady. Například vozy Peugeot-Citroen a Fiat jsou vydávány s kartou, kde je PIN kód skryt pod ochrannou vrstvou. U vozů Opel-Chevrolet je zaznamenán v servisní knížce. U některých vozů na asijském trhu je přístup k programování zajištěn funkčním generálním klíčem, který v případě ztráty komplikuje proces obnovy standardního imobilizéru. V autech, kde se pro přístup používá PIN kód, je proces obnovení ztraceného klíče jednodušší, ale pouze v případě, že jej máte. Proto, ať už někdo říká cokoli, vracíme se k tématu druhého klíče, pečlivého ukládání kódů a duplicitních klíčů. No a opatrné používání samotných klíčů.